VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

David Král
se sídlem: Okružní 653, 73581 Bohumín
IČO: 05737117
E-mail: david@kratomak.cz
Telefonní číslo: +420 731 311 737
Webové stránky: www.dkral.cz
(dále jen „Poskytovatel“)

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1 Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují vzájemná práva a povinnosti mezi Poskytovatelem a právnickou nebo fyzickou osobou (dále jen „Klient“) vzniklá v souvislosti nebo na základě smlouvy o poskytování služeb v oblasti AI automatizace (dále jen „Smlouva“) uzavřené prostřednictvím webu www.dkral.cz, e-mailem, telefonicky nebo jiným způsobem.

1.2 VOP jsou nedílnou součástí Smlouvy. Odchylná ujednání ve Smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto VOP. Uzavřením Smlouvy Klient výslovně potvrzuje, že se s těmito VOP seznámil, pochopil je a souhlasí s nimi v plném rozsahu.

1.3 Ustanovení VOP jsou závazná pro obě smluvní strany, pokud není ve Smlouvě výslovně uvedeno jinak. Poskytovatel si vyhrazuje právo VOP měnit či doplňovat způsobem stanoveným v článku 13 těchto VOP.

1.4 Veškeré smluvní vztahy mezi Poskytovatelem a Klientem se řídí právním řádem České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“).

1.5 Tyto VOP a Smlouva se použijí pouze tehdy, je-li Klient podnikatelem ve smyslu § 420 Občanského zákoníku nebo právnickou osobou.

2. PŘEDMĚT SMLOUVY A DEFINICE SLUŽEB

2.1 Předmětem Smlouvy je závazek Poskytovatele poskytovat Klientovi služby v oblasti automatizace firemních procesů s využitím umělé inteligence (dále jen „Služby“) a závazek Klienta za tyto Služby zaplatit sjednanou odměnu.

2.2 Konkrétní specifikace Služeb, jejich rozsah, cena a doba plnění budou vždy specifikovány v individuální nabídce či Smlouvě uzavřené mezi Poskytovatelem a Klientem. Poskytovatel je vázán pouze tím, co je výslovně uvedeno v písemné Smlouvě nebo nabídce potvrzené Klientem. Jakékoli ústní přísliby, které nejsou písemně potvrzeny, nejsou pro Poskytovatele závazné.

2.3 Služby mohou zahrnovat zejména: a) Implementaci AI řešení pro automatizaci firemních procesů b) Školení týmu Klienta v oblasti AI technologií c) Vývoj a implementaci chatbotů a virtuálních asistentů d) Automatizaci zpracování dat a dokumentů e) Implementaci hlasových AI systémů f) Optimalizaci marketingových procesů pomocí AI g) Konzultační a analytické služby v oblasti AI automatizace h) Vývoj a implementaci zákaznických AI řešení dle potřeb Klienta i) Automatizaci reportingu a analýzy dat j) AI asistenci pro onboarding nových zaměstnanců k) Automatizaci e-mailové komunikace a zákaznické podpory l) Automatizaci finančních a účetních procesů s využitím AI

2.4 Služby výslovně nezahrnují, pokud není ve Smlouvě uvedeno jinak: a) Vývoj zcela nových AI modelů s prvky nepopsanými ve Smlouvě b) Převzetí právní nebo regulatorní odpovědnosti za výstupy AI systémů c) Neomezenou podporu a údržbu implementovaných řešení d) Trvalé ukládání nebo zálohování dat Klienta e) Migraci historických dat, pokud není výslovně sjednána ve Smlouvě f) Garanci 100% přesnosti výstupů AI systémů g) Komplexní IT podporu nesouvisející s implementovanými AI řešeními

2.5 Poskytovatel prohlašuje, že disponuje potřebnými znalostmi, zkušenostmi a kapacitami k poskytování Služeb. Poskytovatel však výslovně upozorňuje, že oblast umělé inteligence podléhá neustálému vývoji a změnám, proto nelze garantovat, že Služby budou za všech okolností splňovat konkrétní očekávání Klienta nebo že budou vhodné pro jakýkoliv účel, který nebyl výslovně dohodnut ve Smlouvě.

3. UZAVŘENÍ SMLOUVY

3.1 Nabídka Služeb prezentovaná na webových stránkách Poskytovatele nepředstavuje návrh na uzavření smlouvy, ale pouze informativní sdělení o nabízených Službách.

3.2 Smlouva mezi Poskytovatelem a Klientem je uzavřena: a) podpisem písemné Smlouvy oběma smluvními stranami; b) potvrzením nabídky Poskytovatele ze strany Klienta (e-mailem nebo jiným prokazatelným způsobem); nebo c) zahájením poskytování Služeb Poskytovatelem na základě předchozí dohody s Klientem.

3.3 Uzavřením Smlouvy Klient potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP a souhlasí s nimi.

4. PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN

4.1 Poskytovatel je povinen: a) poskytovat Služby v souladu se Smlouvou a těmito VOP, s odbornou péčí a v dohodnutých termínech; b) informovat Klienta o všech skutečnostech, které by mohly mít vliv na plnění Smlouvy; c) chránit důvěrné informace a osobní údaje Klienta; d) poskytnout Klientovi nezbytnou součinnost pro účely plnění Smlouvy; e) poskytnout Klientovi základní zaškolení k používání implementovaných AI řešení; f) poskytovat Klientovi přiměřenou technickou podporu dle podmínek sjednaných ve Smlouvě.

4.2 Klient je povinen: a) poskytnout Poskytovateli veškerou součinnost potřebnou pro řádné poskytování Služeb; b) poskytnout Poskytovateli včas a řádně všechny informace, podklady a materiály potřebné k poskytování Služeb; c) zajistit přístup k informačním systémům a datům v rozsahu nezbytném pro poskytování Služeb; d) uhradit Poskytovateli odměnu za poskytnuté Služby dle sjednaných podmínek; e) informovat Poskytovatele o všech skutečnostech, které by mohly mít vliv na plnění Smlouvy; f) užívat poskytnuté služby, software, řešení nebo aplikace pouze k účelu, ke kterému jsou určeny a v souladu s právními předpisy a pokyny Poskytovatele; g) zajistit, aby jeho zaměstnanci a další osoby, které budou mít přístup k AI řešením poskytnutým Poskytovatelem, byli řádně proškoleni a seznámeni s pokyny pro užívání těchto řešení; h) bezodkladně informovat Poskytovatele o jakýchkoliv chybách, poruchách nebo nesprávné funkčnosti implementovaných řešení; i) zajistit pravidelné zálohování dat, která jsou zpracovávána prostřednictvím AI řešení poskytnutých Poskytovatelem.

4.3 Klient bere na vědomí a souhlasí s tím, že pro účely zlepšování kvality Služeb a AI řešení může Poskytovatel anonymně analyzovat a vyhodnocovat výkonnost a efektivitu implementovaných AI řešení, a to při zachování důvěrnosti obsahu dat Klienta.

5. ODMĚNA A PLATEBNÍ PODMÍNKY

5.1 Odměna za poskytované Služby je stanovena v individuální nabídce nebo Smlouvě. Veškeré ceny jsou uvedeny bez DPH, není-li výslovně uvedeno jinak.

5.2 Odměna může být stanovena jako: a) jednorázová platba za konkrétní službu nebo projekt; b) pravidelná platba (měsíční, čtvrtletní, roční) za průběžně poskytované služby; c) kombinace výše uvedených; d) platba na základě hodinových sazeb za skutečně odpracovaný a vykázaný čas.

5.3 Poskytovatel je oprávněn požadovat zálohu na odměnu před zahájením poskytování Služeb. Výše zálohy bude specifikována ve Smlouvě nebo nabídce. V případě nezaplacení zálohy ve stanovené lhůtě není Poskytovatel povinen zahájit poskytování Služeb.

5.4 Klient je povinen uhradit odměnu na základě faktury vystavené Poskytovatelem. Faktura je splatná do 14 dnů od jejího vystavení, není-li ve Smlouvě dohodnuto jinak. Faktura bude obsahovat veškeré náležitosti daňového dokladu podle platných právních předpisů.

5.5 V případě, že v průběhu poskytování Služeb dojde ke změně požadavků ze strany Klienta, které nebyly zahrnuty v původním zadání, nebo k nutnosti dodatečných prací, je Poskytovatel oprávněn účtovat tyto dodatečné práce a služby dle svého aktuálního ceníku nebo po předchozí dohodě s Klientem.

5.6 V případě prodlení Klienta s úhradou odměny je Poskytovatel oprávněn: a) požadovat úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení; b) pozastavit poskytování Služeb až do úplného zaplacení dlužné částky, přičemž o tomto kroku bude Klienta předem informovat; c) požadovat náhradu veškerých nákladů spojených s vymáháním dlužné částky, včetně nákladů na právní zastoupení; d) odstoupit od Smlouvy v případě prodlení delšího než 30 dní.

5.7 Pozastavení poskytování Služeb z důvodu prodlení Klienta s úhradou odměny nemá vliv na povinnost Klienta hradit pravidelné platby za Služby za období, kdy byly Služby pozastaveny. Obnovení pozastavených Služeb může být podmíněno úhradou reaktivačního poplatku dle aktuálního ceníku Poskytovatele.

5.8 Poskytovatel je oprávněn upravit ceny Služeb poskytovaných na základě dlouhodobých smluv (6 a více měsíců) v závislosti na vývoji inflace, zvýšení nákladů nebo změn v rozsahu poskytovaných Služeb. O takové změně je Poskytovatel povinen Klienta informovat nejméně 30 dní předem. V případě, že Klient s navýšením ceny nesouhlasí, má právo Smlouvu vypovědět s výpovědní dobou 1 měsíc.

6. ODPOVĚDNOST ZA ŠKODU A OMEZENÍ ODPOVĚDNOSTI

6.1 Poskytovatel odpovídá za škodu způsobenou Klientovi porušením svých povinností vyplývajících ze Smlouvy a těchto VOP, ledaže prokáže, že škodu nezavinil. Odpovědnost Poskytovatele je omezena na přímé, skutečné a předvídatelné škody, které vznikly Klientovi v přímé souvislosti s porušením povinností Poskytovatele. Poskytovatel v žádném případě neodpovídá za nepřímé, následné nebo nahodilé škody, ušlý zisk, ztrátu obchodních příležitostí, ztrátu goodwill nebo jiné ekonomické ztráty, a to i v případě, že byl na možnost vzniku takových škod upozorněn.

6.2 Poskytovatel výslovně neodpovídá za škodu, která vznikla v důsledku: a) poskytnutí nesprávných, neúplných, nepřesných nebo nepravdivých informací ze strany Klienta; b) neposkytnutí nezbytné součinnosti ze strany Klienta nebo jejího neposkytnutí včas; c) nesprávného užívání poskytnutých služeb, aplikací nebo řešení Klientem nebo jejich užívání v rozporu s dokumentací či pokyny Poskytovatele; d) neoprávněných, neodborných nebo nevhodných zásahů do implementovaných řešení ze strany Klienta nebo třetích osob; e) zásahu třetích osob do informačních systémů nebo dat Klienta, včetně hackerských útoků, malwaru nebo jiných škodlivých kódů; f) vyšší moci, tj. mimořádné, nepředvídatelné a nepřekonatelné překážky vzniklé nezávisle na vůli Poskytovatele; g) rozhodnutí učiněných Klientem na základě výstupů AI systémů bez řádné kontroly a validace těchto výstupů; h) přerušení služeb třetích stran, na kterých může být implementované řešení závislé (např. API, cloudové služby, datové zdroje, služby poskytovatelů hostingu nebo konektivity); i) změny legislativy, technologických standardů nebo jiných externích podmínek, která může ovlivnit funkčnost nebo legálnost implementovaných AI řešení; j) překročení doporučené kapacity, objemu dat nebo rozsahu užívání implementovaných řešení, které bylo Klientovi sděleno.

6.3 Omezení odpovědnosti za škodu na datech: a) Poskytovatel není v žádném případě odpovědný za ztrátu, poškození, změnu, únik, zneužití nebo kompromitaci dat Klienta, které nastaly v důsledku okolností mimo přiměřenou kontrolu Poskytovatele; jakákoli náhrada škody za ztrátu dat se omezuje pouze na přiměřené náklady na obnovu dat ze záloh Klienta; b) Klient výslovně bere na vědomí a souhlasí s tím, že nese plnou a výhradní odpovědnost za pravidelné zálohování, zabezpečení a ochranu svých dat. Poskytovatel důrazně doporučuje Klientovi provádět pravidelné zálohy veškerých dat před implementací AI řešení, během jeho používání i po jeho deaktivaci. Poskytovatel v žádném případě nenese odpovědnost za zálohování dat Klienta, pokud to není výslovně sjednáno ve Smlouvě jako samostatná služba za úplatu; c) Celková výše náhrady škody způsobené Poskytovatelem Klientovi v souvislosti s poskytováním Služeb je omezena výší odměny uhrazené Klientem za Služby, v souvislosti s nimiž škoda vznikla, za posledních 12 měsíců před vznikem škody, maximálně však do výše 50 000 Kč, pokud není ve Smlouvě stanoveno jinak; d) V případě ztráty, poškození, změny nebo úniku dat je Poskytovatel povinen vyvinout přiměřené úsilí k obnově nebo napravení situace, ale neodpovídá za nepřímé škody vzniklé v důsledku takové události, jako jsou ztráta zisku, obchodní příležitosti, goodwill nebo škody vzniklé třetím stranám.

6.4 Poskytovatel výslovně a bez výjimky neodpovídá za správnost, přesnost, spolehlivost, úplnost nebo faktickou správnost výstupů generovaných umělou inteligencí, za jejich dodržení právních předpisů, etických zásad ani za případné jakékoli škody způsobené jejich využitím. Klient je povinen veškeré výstupy AI řádně, důsledně a zcela zkontrolovat před jejich použitím a nese výhradní a neomezenou odpovědnost za jejich konečné využití, implementaci a jakékoli důsledky z toho plynoucí. Klient bere na vědomí, že model umělé inteligence může generovat tzv. halucinace, tedy nepravdivé nebo nepřesné informace, přestože působí důvěryhodně.

6.5 Klient bere výslovně na vědomí a souhlasí s tím, že systémy umělé inteligence nejsou neomylné a mohou produkovat chybné výsledky, nepřesnosti, nesrovnalosti nebo nevhodné výstupy. Poskytovatel výslovně odmítá a neposkytuje jakoukoli záruku či garanci 100% přesnosti, účinnosti, bezchybnosti nebo vhodnosti AI systémů a automatizovaných procesů pro konkrétní účel. Klient se výslovně zavazuje zajistit důsledný a odpovídající lidský dohled nad všemi rozhodnutími a výstupy AI systémů, zvláště v oblastech s potenciálně vysokým dopadem na podnikání Klienta nebo třetí strany.

6.6 Poskytovatel neodpovídá za přerušení nebo omezení poskytování Služeb v důsledku výpadku internetu, elektrické energie, výpadku serverů třetích stran, kybernetických útoků, systémových chyb ani jiných obdobných událostí, které nemohl Poskytovatel rozumně předvídat nebo jim zabránit.

6.7 Klient bere na vědomí a souhlasí s tím, že AI systémy mohou mít etická a společenská omezení. Klient se výslovně zavazuje, že nebude využívat implementovaná AI řešení způsobem, který by mohl vést k diskriminaci, porušení základních lidských práv, šíření dezinformací, k podvodům nebo jinému protiprávnímu nebo neetickému jednání. Za takové užití nese Klient plnou, výhradní a neomezenou odpovědnost.

6.8 Klient se výslovně vzdává práva na náhradu škody v rozsahu přesahujícím omezení stanovená v těchto VOP. Tato omezení odpovědnosti představují základní podmínku pro poskytování Služeb ze strany Poskytovatele a jsou zohledněna v ceně Služeb. Bez těchto omezení by Poskytovatel Služby neposkytoval nebo by je poskytoval za podstatně vyšší cenu.

6.9 V případě, že by jakýkoli orgán nebo soud shledal některé omezení odpovědnosti Poskytovatele za neplatné nebo nevymahatelné, bude odpovědnost Poskytovatele omezena v maximálním rozsahu povoleném právními předpisy.

7. OCHRANA DŮVĚRNÝCH INFORMACÍ A OSOBNÍCH ÚDAJŮ

7.1 Smluvní strany se zavazují zachovávat mlčenlivost o všech důvěrných informacích, které se dozvěděly v souvislosti s plněním Smlouvy. Za důvěrné informace se považují zejména obchodní tajemství, know-how, technické a obchodní postupy, finanční údaje, strategie a plány, informace o zákaznících a dodavatelích, a další obdobné informace, které nejsou běžně dostupné a mohly by jejich zpřístupněním být poškozeny oprávněné zájmy druhé smluvní strany. Důvěrnost informací trvá i po skončení smluvního vztahu.

7.2 Povinnost mlčenlivosti trvá i po ukončení Smlouvy, a to po dobu 5 let od ukončení smluvního vztahu, pokud není ve Smlouvě stanoveno jinak. U informací, které jsou považovány za obchodní tajemství ve smyslu příslušných ustanovení Občanského zákoníku, trvá povinnost mlčenlivosti po celou dobu trvání ochrany obchodního tajemství.

7.3 Za porušení povinnosti mlčenlivosti se nepovažuje poskytnutí důvěrných informací v případech, kdy: a) je to nezbytné pro plnění Smlouvy; b) je to vyžadováno právními předpisy nebo příslušnými orgány na základě právních předpisů; c) smluvní strana udělí k poskytnutí informací písemný souhlas; d) informace se staly veřejně známými jinak než porušením povinnosti mlčenlivosti.

7.4 V případě porušení povinnosti mlčenlivosti je porušující strana povinna zaplatit druhé smluvní straně smluvní pokutu ve výši 100 000 Kč za každé jednotlivé porušení této povinnosti. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo poškozené strany na náhradu škody v plné výši.

7.5 Poskytovatel se zavazuje zpracovávat osobní údaje Klienta a jeho zástupců v souladu s příslušnými právními předpisy, zejména s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (GDPR) a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů.

7.6 Pokud bude pro účely poskytování Služeb nezbytné, aby Poskytovatel zpracovával osobní údaje, pro které je Klient správcem, uzavřou smluvní strany samostatnou smlouvu o zpracování osobních údajů, která bude upravovat zejména předmět a dobu trvání zpracování, povahu a účel zpracování, typ osobních údajů a kategorie subjektů údajů, povinnosti a práva Klienta a Poskytovatele.

7.7 Klient tímto uděluje Poskytovateli souhlas s anonymním využitím dat a informací získaných při poskytování Služeb pro účely zlepšování vlastních produktů a služeb, vytváření analytických a statistických přehledů a výzkum a vývoj v oblasti umělé inteligence, avšak pouze za podmínky, že takové využití nebude obsahovat žádné osobní údaje, důvěrné informace nebo data, která by mohla identifikovat Klienta nebo jeho zákazníky.

7.8 Klient je povinen zajistit, aby měl platný právní titul pro zpracování veškerých osobních údajů, které poskytuje Poskytovateli nebo které jsou zpracovávány pomocí implementovaných AI řešení, a že takové zpracování je v souladu s právními předpisy na ochranu osobních údajů. Klient odškodní Poskytovatele za veškeré nároky a škody vzniklé v důsledku porušení této povinnosti.

7.9 Klient bere na vědomí, že pro poskytování některých Služeb může být nezbytné předávání dat na servery třetích stran, včetně případů, kdy jsou takové servery umístěny mimo Evropskou unii. V takovém případě Poskytovatel zajistí odpovídající úroveň ochrany předávaných osobních údajů v souladu s požadavky GDPR.

8. PRÁVA DUŠEVNÍHO VLASTNICTVÍ A LICENCE

8.1 Veškerá práva duševního vlastnictví k materiálům, softwaru, aplikacím, řešením, postupům, know-how, algoritmům, modelům umělé inteligence a dalším výstupům vytvořeným Poskytovatelem a poskytnutým Klientovi v rámci Služeb zůstávají ve vlastnictví Poskytovatele, pokud není ve Smlouvě výslovně uvedeno jinak.

8.2 Poskytovatel poskytuje Klientovi nevýhradní, nepřenosnou, časově omezenou licenci k užívání výstupů poskytnutých v rámci Služeb, a to pouze pro vlastní interní potřebu Klienta a pouze po dobu trvání Smlouvy, není-li ve Smlouvě sjednáno jinak. Po ukončení Smlouvy je Klient povinen přestat používat veškeré AI systémy, aplikace a řešení poskytnuté Poskytovatelem, pokud není ve Smlouvě výslovně sjednáno jinak.

8.3 Klient není oprávněn bez předchozího písemného souhlasu Poskytovatele: a) užívat výstupy poskytnuté v rámci Služeb k jinému účelu, než ke kterému byly vytvořeny; b) poskytovat výstupy třetím osobám, prodávat je, pronajímat, půjčovat, vystavovat, sdělovat veřejnosti nebo jinak šířit; c) upravovat, měnit, dekompilovat, zpětně analyzovat nebo jinak zasahovat do výstupů; d) odstraňovat, měnit nebo zakrývat označení autorství a jiná označení práv duševního vlastnictví; e) využívat poskytnutá AI řešení pro trénování či vytváření vlastních AI modelů nebo systémů s podobnou funkcionalitou; f) zkoušet obejít technologická opatření implementovaná v řešeních Poskytovatele.

8.4 Klient odpovídá za to, že materiály a informace poskytnuté Poskytovateli pro účely plnění Smlouvy neporušují práva duševního vlastnictví třetích osob. V případě, že by v důsledku použití takových materiálů nebo informací vznikla Poskytovateli škoda, je Klient povinen ji v plném rozsahu nahradit.

8.5 V případě, že výsledky Služeb budou obsahovat prvky či součásti, které podléhají ochraně podle autorského zákona nebo jiných právních předpisů chránících duševní vlastnictví a k nimž vykonává práva třetí strana (např. software třetích stran, open-source software), řídí se užívání těchto součástí licenčními podmínkami příslušných nositelů práv. Poskytovatel je povinen Klienta na takové součásti a příslušné licenční podmínky upozornit.

9. DOBA TRVÁNÍ SMLOUVY, IMPLEMENTACE SLUŽEB A UKONČENÍ

9.1 Smlouva se uzavírá na dobu určitou nebo neurčitou, jak je uvedeno ve Smlouvě.

9.2 Implementace a akceptace Služeb: a) Poskytovatel implementuje AI řešení a automatizace v souladu s harmonogramem a specifikací dohodnutou ve Smlouvě; b) Klient je povinen implementované řešení otestovat a akceptovat do 10 pracovních dnů od oznámení o dokončení implementace, pokud není ve Smlouvě stanoveno jinak; c) Pokud Klient zjistí vady či nedostatky, je povinen je bez zbytečného odkladu oznámit Poskytovateli, který je povinen je odstranit v přiměřené lhůtě; d) Drobné vady a nedodělky, které nebrání užívání implementovaného řešení, nejsou důvodem pro odmítnutí akceptace; e) Jestliže Klient neoznámí Poskytovateli vady ve stanovené lhůtě, považuje se implementace za akceptovanou bez výhrad.

9.3 Smlouva může být ukončena: a) uplynutím doby, na kterou byla sjednána; b) písemnou dohodou smluvních stran; c) písemnou výpovědí; d) odstoupením od Smlouvy.

9.4 Smlouvu na dobu neurčitou může každá ze smluvních stran vypovědět písemnou výpovědí doručenou druhé smluvní straně i bez uvedení důvodu. Výpovědní doba činí 1 měsíc a začíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi druhé smluvní straně, není-li ve Smlouvě sjednáno jinak.

9.5 Poskytovatel je oprávněn odstoupit od Smlouvy v případě: a) prodlení Klienta s úhradou odměny delšího než 30 dní; b) opakovaného nebo závažného porušení povinností Klienta stanovených ve Smlouvě nebo těchto VOP; c) neposkytnutí potřebné součinnosti ze strany Klienta, které znemožňuje řádné poskytování Služeb; d) porušení licenčních podmínek nebo práv duševního vlastnictví Poskytovatele; e) využívání AI řešení způsobem, který je v rozporu s právními předpisy, dobrými mravy nebo by mohl poškodit dobré jméno Poskytovatele.

9.6 Klient je oprávněn odstoupit od Smlouvy v případě: a) opakovaného nebo závažného porušení povinností Poskytovatele stanovených ve Smlouvě nebo těchto VOP; b) nedodržení termínu implementace o více než 30 dní, pokud toto prodlení nebylo způsobeno okolnostmi na straně Klienta nebo vyšší mocí; c) v případech stanovených zákonem.

9.7 Odstoupení od Smlouvy musí být učiněno písemně a musí být doručeno druhé smluvní straně. Účinky odstoupení nastávají dnem doručení oznámení o odstoupení druhé smluvní straně.

9.8 V případě ukončení Smlouvy je Klient povinen uhradit Poskytovateli odměnu za Služby poskytnuté do okamžiku ukončení Smlouvy.

9.9 Po ukončení Smlouvy: a) Klient je povinen přestat používat veškerá AI řešení, aplikace a software poskytnuté Poskytovatelem, pokud není ve Smlouvě stanoveno jinak; b) Poskytovatel poskytne Klientovi přiměřenou součinnost při migraci dat, pokud o to Klient požádá, tato služba však může být zpoplatněna dle aktuálního ceníku Poskytovatele; c) Veškeré důvěrné informace a materiály poskytnuté druhou stranou budou vráceny nebo zničeny, s výjimkou případů, kdy jejich uchování vyžadují právní předpisy.

10. VYŠŠÍ MOC A TECHNOLOGICKÁ OMEZENÍ

10.1 Žádná ze smluvních stran není odpovědná za prodlení s plněním svých závazků podle Smlouvy, pokud je toto prodlení způsobeno okolnostmi vylučujícími odpovědnost (vyšší mocí).

10.2 Za okolnosti vylučující odpovědnost se považují zejména: živelné pohromy, válečné konflikty, teroristické útoky, stávky, kybernetické útoky, výpadky elektrické energie, internetu nebo telekomunikačních služeb nezpůsobené smluvní stranou, změny právních předpisů, zásahy státních orgánů a jiné obdobné události, které nastanou nezávisle na vůli smluvní strany a které smluvní strana nemůže odvrátit.

10.3 Smluvní strana, která se dovolává vyšší moci, je povinna bez zbytečného odkladu písemně informovat druhou smluvní stranu a učinit veškerá možná opatření k zmírnění následků neplnění smluvních povinností.

10.4 V případě, že okolnosti vyšší moci trvají déle než 3 měsíce, je kterákoli ze smluvních stran oprávněna od Smlouvy odstoupit.

10.5 Klient bere na vědomí, že oblasti umělé inteligence a automatizace podléhají technologickým omezením a neustálému vývoji. Poskytovatel neodpovídá za omezení způsobená obecnými technologickými limitacemi současných AI technologií, změnami v dostupnosti API třetích stran nebo změnami v algoritmu služeb třetích stran, na kterých může být AI řešení závislé.

10.6 Klient je srozuměn s tím, že AI systémy mohou vyžadovat pravidelné aktualizace, údržbu nebo úpravy v důsledku změn v technologiích, API nebo datových zdrojích. Takové aktualizace nejsou považovány za vady služeb a mohou být zpoplatněny podle ceníku Poskytovatele.

11. KOMUNIKACE

11.1 Veškerá oznámení a jiná komunikace mezi smluvními stranami bude probíhat primárně prostřednictvím e-mailu, telefonicky nebo prostřednictvím jiných elektronických prostředků dohodnutých ve Smlouvě.

11.2 Pro účely doručování se za kontaktní údaje smluvních stran považují kontaktní údaje uvedené ve Smlouvě.

11.3 Změnu kontaktních údajů je smluvní strana povinna oznámit druhé smluvní straně bez zbytečného odkladu.

12. ŘEŠENÍ SPORŮ

12.1 Smluvní strany se zavazují řešit veškeré spory vzniklé ze Smlouvy nebo v souvislosti s ní primárně smírnou cestou, a to formou vzájemné komunikace a jednání s cílem dosáhnout dohody o sporných otázkách.

12.2 Pokud se smluvním stranám nepodaří vyřešit spor smírnou cestou do 30 dnů od zahájení jednání, budou všechny spory vznikající ze Smlouvy a v souvislosti s ní rozhodovány s konečnou platností u věcně a místně příslušného soudu v České republice. Smluvní strany se dohodly, že místně příslušným soudem pro řešení veškerých sporů bude soud příslušný podle sídla Poskytovatele v době podání žaloby.

12.3 Všechny právní vztahy vznikající na základě nebo v souvislosti se Smlouvou se řídí právním řádem České republiky, a to i v případě, že Klient je zahraničním subjektem nebo že Služby jsou poskytovány mimo území České republiky.

12.4 Klient tímto v souladu s ustanovením § 89a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, v platném znění, sjednává s Poskytovatelem místní příslušnost obecného soudu Poskytovatele.

13. ZMĚNY VOP A JEJICH DOSTUPNOST

13.1 Poskytovatel je oprávněn jednostranně měnit tyto VOP, zejména z důvodu změny právních předpisů, technologického vývoje ovlivňujícího charakter Služeb, změny podmínek na trhu, změny obchodních podmínek dodavatelů třetích stran nebo z důvodu rozšíření nebo změny Služeb. O změně VOP je Poskytovatel povinen informovat Klienta alespoň 30 dní před nabytím účinnosti změny, a to zveřejněním nového znění VOP na webových stránkách Poskytovatele a současně zasláním oznámení o změně na e-mail Klienta uvedený ve Smlouvě.

13.2 V případě, že Klient se změnou VOP nesouhlasí a změna představuje podstatnou změnu Smlouvy v neprospěch Klienta, je oprávněn Smlouvu vypovědět do 14 dnů od oznámení změny VOP s výpovědní dobou 1 měsíc. Během výpovědní doby se vztah mezi Poskytovatelem a Klientem řídí původním zněním VOP. Nepodání výpovědi ze strany Klienta dle tohoto článku znamená, že se Klient plně seznámil s novým zněním VOP, bez výhrad s nimi souhlasí a zavazuje se je dodržovat.

13.3 Za podstatnou změnu Smlouvy v neprospěch Klienta se nepovažuje zejména: a) změna, která byla vyvolána změnou právních předpisů; b) změna způsobená technologickým vývojem nebo změnou tržních podmínek; c) změna, která nemá podstatný vliv na práva a povinnosti smluvních stran; d) změna, která nemá za následek zvýšení ceny Služeb nebo snížení jejich rozsahu.

13.4 Pokud Klient Smlouvu nevypoví do 14 dnů od oznámení změny VOP, má se za to, že se změnou VOP souhlasí a vztah mezi Poskytovatelem a Klientem se ode dne účinnosti změny VOP řídí novým zněním VOP.

13.5 Aktuální znění VOP je vždy dostupné na webových stránkách Poskytovatele. Klient má možnost VOP archivovat a reprodukovat je v nezměněné podobě.

14. PROHLÁŠENÍ KLIENTA A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

14.1 Smlouva a tyto VOP se řídí právním řádem České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, ve znění pozdějších předpisů.

14.2 Je-li některé ustanovení VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.

14.3 Uzavřením Smlouvy Klient výslovně prohlašuje, že: a) se důkladně seznámil s těmito VOP, plně jim rozumí a souhlasí s nimi; b) si je vědom specifické povahy služeb v oblasti AI automatizace a souvisejících rizik; c) chápe, že systémy umělé inteligence nejsou neomylné, mohou generovat nepřesné nebo chybné výstupy a vyžadují lidský dohled; d) bere na vědomí a akceptuje všechna omezení odpovědnosti Poskytovatele stanovená v těchto VOP; e) se zavazuje užívat poskytnuté služby, software a řešení v souladu s právními předpisy, etickými normami a pokyny Poskytovatele; f) je oprávněn uzavřít Smlouvu a plnit závazky z ní vyplývající; g) veškeré údaje, které Poskytovateli poskytl nebo poskytne, jsou úplné, přesné a pravdivé.

14.4 Klient není oprávněn převést svá práva a povinnosti ze Smlouvy na třetí osobu bez předchozího písemného souhlasu Poskytovatele.

14.5 V případě, že by mezi Poskytovatelem a Klientem vznikl spor týkající se elektronické komunikace a údajů v ní obsažených, Klient uznává za důkazní prostředek výpisy z příslušných elektronických systémů a komunikačních zařízení Poskytovatele.

14.6 Jakákoli komunikace mezi smluvními stranami, pokud není dohodnuto jinak, je považována za doručenou: a) v případě e-mailu okamžikem odeslání na správnou e-mailovou adresu, pokud není prokázán opak; b) v případě doporučené zásilky třetím pracovním dnem po odeslání, nebude-li prokázán opak.

14.7 Poskytovatel je oprávněn uvádět Klienta v seznamu svých referenčních zákazníků, a to i na svých webových stránkách, v marketingových materiálech a při obchodních jednáních, pokud není ve Smlouvě výslovně uvedeno jinak.

14.8 V případě rozporu mezi těmito VOP a smlouvou mají přednost ustanovení smlouvy.

14.9 Tyto VOP jsou platné a účinné od 11.5.2025.


V Praze, dne 11.5.2025

David Král
poskytovatel služeb